środa, 3 kwietnia 2013

Warszawskie pomniki, rzeźby, płaskorzeźby ... Poczatek :)

Zawsze tego zazdrościłem innym miastom.
Czy to Budapeszt, Split czy Dubrownik. Praga, Wiedeń, ale też Poznań, Gdańsk, Wrocław ...

Wszędzie stały pomniki, rzeźby, kamienice skrzyły się ozdobami identycznymi z tymi, które można zobaczyć na starych fotografiach, przedstawiających  Warszawę tzw. przedwojenną.

A potem zacząłem przeglądać swoje zbiory, jak również ostatnio, chodząc po różnych miejscach, zacząłem bardziej przypatrywać się co w Warszawie jeszcze pozostało z tego, co się nie udało zniszczyć, rozebrać, zabrać Niemcom, co się ostało po "jedynej słusznej" rzezi dokonanej ręką Sigalina i co się udało odtworzyć czy na nowo postawić i ...

Coś tam udało mi się zebrać, więc wypadałoby czasami pokazać, a jak co ciekawego znajdę - opisać.

Niektóre historie całkiem ciekawymi się okazały :D

Pewnie mi się niektóre pomniki powtórzą, ale to już nie moja wina, że one w różnych porach roku i przy różnych okazjach różnie wyglądają. No i nie ich, że je lubię w jakiś szczególny sposób.  A lubię je coraz bardziej :)


9 komentarzy:

  1. Pomniki to czynnik, dzięki któremu jako dziecko zacząłem interesować się Warszawą. Zza szyby 116 na początek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. I to wszystkie "zbrodnicze" rzeźby i płaskorzeźby na przedwojennych kamienicach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warszawskie pomniki miewają ciekawe historie, czasem pisane przez współczesność, choćby sfera Kopernika, którą ktoś postanowił ukraść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. a gdzie ksiądz Skorupka, de Gaulle, Kościuszko i Matejko? ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałeś o Starzyńskim. Powinni się ewakuować celem przetopienia na kajdanki dla Andrzeja R. I paru innych też.

      Usuń
  5. Starzyńskiego fotografowałem raptem kilka dni temu, a przeglądam teraz zbiory z ... 2010 roku :D

    I tak sie pogubię, ale wole jakoś po kolei przeglądać te pliki ;)

    A z ciekawych pomników, to chyba najbardziej zapamiętałem prywatny obelisk poświęcony Kościuszce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat pomniki to ja nie teges, ale przyznam, że ładnie je ukazałeś.

    OdpowiedzUsuń