wtorek, 31 lipca 2012

Ślady powstań ...

Cisza, pusto ... Jak to się mówi? Przed burzą?

68 lat temu Burza już trwała.

A 31 lipca podjęto decyzję o tym, że Warszawa również weźmie udział w tej akcji.
Jak to mówią słowa piosenki: "... ktoś obcy uznał Miasto to za swoją własność,
a oni tego miejsca nie oddadzą za nic ..."

Poszedłem sprawdzić, jak To wygląda.

Przy okazji ...


Przy okazji zajrzałem tam, gdzie leżą uczestnicy innych powstań.
Powstańcom Śląskim, Powstańcom Wielkopolskim ...


Jak to się stało, że los ich tu przywiał? Czy to warszawiacy, z taka chlubną kartą w swojej historii, czy Wielkopolanie i Ślązacy, którzy zagościli w naszych progach?

Nieważne ...


... Warszawa pamięta.


Pamiętaj o Warszawie ...




2 komentarze:

  1. Miałam okazję to zobaczyć na własne oczy w tym roku. Wybrałam się na wakacje do Warszawy i przy okazji zwiedziłam takie miejsca. Robi wrażenie nie ma co.
    Zatrzymałam się tutaj http://www.restandsleep.pl/
    To były świetne wakacje. I pełne refleksji po takim zwiedzaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. W kwaterach powstańców wielkopolskich leży jeden z moich krewnych-przodków - tak go zawiały wiatry początków naszej XX wiecznej państwowości.

    OdpowiedzUsuń