piątek, 16 maja 2014

Gdański Business Center cz. 1

Dzięki uprzejmości HB Reavis, miałem okazję obejrzeć z bliska nowo realizowane  przy ulicy Pokornej biurowce.

Wg inwestora biurowce maja stworzyć nową przestrzeń miejską, poprzez otwarcie na miasto, brak ograniczeń. Kompozycja budynków zaplanowana została w sposób, dzięki któremu powstanie, rzecz nowa w warunkach tworzenia współczesnej zabudowy w Warszawie, chyba pierwszy od dość dawna plac.

Póki co kompleks składa się z dwóch biurowców: A i B. Pierwszy nawiązuje w swej koncepcji do już istniejących w okolicy budynków, drugi, dominujący, otrzymał dość ciekawą, nietypową formę, która już doczekała się porównania z kostka lodu.
Inwestorzy podkreślają dbałość o szczegóły charakteryzujące oba budynki: piaskowcowa elewacja w jednym, starannie zakomponowana, zastosowane w drugiej szkło, duża ilość zieleni.
Nie zapominając o widokach ... :)



5 komentarzy:

  1. Poczekam z oceną jak skończą, niemniej ten teren pomału zaczyna do siebie nawzajem pasować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdański też pójdzie pod kilof ... Trochę potrwa, zanim skończą całą okolicę. Mi się podoba, że, póki co, to jest to w miarę spójne.

    OdpowiedzUsuń
  3. "zastosowane w drugiej szkło" to jakiś wyróżniający czynnik?
    dla mnie to wciaż wariacje na temat "lipska". ;-/
    a to co z kamienia jest w estetyce meblościanek z czeczotki :-) przyjrzałem się już.

    bardziej podoba mi się neosocrealistczna mieszkaniówa po drugiej stronie ulicy ("Apartamęty Murano").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to ja mam identiko - ta mieszkaniówka dużo bardziej mi leży, a tenże biurkowiec - standardzik, żeby inwestor/najemca był kontent.

      Usuń
  4. Mieszkaniówka rządzi się swoimi prawami :)
    Ten piaskowiec ze swoją struktura jest mało przypadkowy, a szkło ... Jasne i przy tej powierzchni mało ciepłe, co dla osób przebywających wewnątrz powierzchni biurowych stanowi niezaprzeczalną zaletę. Alternatywą jest życie z ciągle włączoną klimą i przy świetle świetlówek :D

    OdpowiedzUsuń