poniedziałek, 21 listopada 2011

Dzierżoniowska

Numeru nie pamiętam ...
Google podają, że dwa, ale, po drodze, jest kilka budynków, więc mi się nie bardzo chce wierzyć, zresztą, może to jest przy ulicy Gonzagi?

Nie wiem. Kiedyś i tak się tędy nie chodziło, bo straszne chaszcze były, a teraz osiedla ...

Zabudowali. Niedługo i tu zabudują, bo ... bo się rozpadnie :(




Trochę tych domów jeszcze zostało, ale, podobnie jak ten, w kiepskim, coraz bardziej kiepskim, stanie się znajdują. Zaraz obok na Wazów dwa podobne się rozpadają, ten na Dankowickiej, Willa Weiglów, doprowadzona do ruiny, rozebrana ...


Kilka lat dewastacji zrobiło swoje, a przecież można było zrobić tak, jak z niektórymi z tych domów dawnego Miasta Ogrodu - Młocin.


No tak, ale to trzeba być ... ambasadą ... Ciekawe, czy to bardziej kwestia pieniędzy czy ... kultury?




Trafiłem tu, bo chciałem zweryfikować pewne informacje, zapisane w Gazecie Łomiankowskiej swego czasu.
Mianowicie określili, że w podobnej ruince, ale kawałek dalej, na Wazów, miał się, po wojnie, a może i w czasie wojny, znajdować Urząd Gminy Młociny.


Nawet zdjecia pokazali.


Zdjęcia się zgadzały, tyle, że to były współczesne zdjęcia.


Nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tego faktu, ale gdzieś usłyszałem, że jednak ten budynek był i większy i jednak położony bliżej, przy jednaj z głównych ulic Młocin i tak mi wyszło, że to ten.




Urząd gminy ... Szkoda. Niedaleko, przepięknie położony, na skarpie, dom, w którym było moje przedszkole wrócił do właścicieli, zaraz obok spory dom, w którym mieścił się swego czasu Dom Dziecka również stoi wyremontowany, a więc, jak się chce, to można ...


Szkoda ...



5 komentarzy:

  1. Bardziej się opłaca wywalić to w cholerę i zbudować nowe, piękne osiedle niż reanimować trupa.


    Przy czym jest to strasznie przykre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po co wywalać?

    Wystarczy poczekać :D

    Mam zdjęcia tej chałupy z Wazów, sprzed pół roku.
    Wyraźnie widać proces destrukcji :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadywam, że jak znajdzie się kupiec, to 'nagle' ruina dostanie samozapłonu albo innego, zbliżonego w działaniu żywiołu i będzie po ptakach. Zdjęcia historyczne w każdym razie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko wyczuć ... Nie wiem, kto jest właścicielem.

    Położony jest całkiem przyzwoicie i sąsiedztwo jest dość ekskluzywne - ambasada Wenezueli, czy tam innej Kolumbii :)

    Spalić to chyba nie spalą, bo przy takich sąsiadach to straż niemal na miejscu siedzi :D

    Szkoda, że konserwator nie siedzi :(

    OdpowiedzUsuń