piątek, 27 maja 2011

Łomna - park, zabudowania

Oprócz tych dwóch, wspomnianych już, atrakcji, można poświecić trochę czasu na obejrzenie, również chylących się ku upadkowi śladów dawnej świetności wsi.


Znajdują się tu pozostałości parku dworskiego, fundamenty po rozebranym na początku lat pięćdziesiątych ub. w. dworze, jak również kilka walących się ruder, które dawniej były oficyna dworska, rządcówką itd.
Sądząc po opisie, najlepiej udało mi się zlokalizować piętrową oficynę dworską, wybudowaną w I połowie XIX wieku.
Niestety, ale największe zniszczenia we wszystkich obiektach nastąpiły w latach '80 i '90-tych. Brak rozeznania w lokacji i w przeznaczeniu poszczególnych budynków sprawił, że następne obejrzę przy następnej wizycie.

I to by było, na razie, o Łomnie, tyle ...


1 komentarz:

  1. Byłam w zeszłym roku rowerowo, ale sama to nie właziłam do budynku. Ale ruiny w okolicy zwiedziłam, nawet parę skrzynek znalazłam ;)

    OdpowiedzUsuń